wtorek, 5 lipca 2016

"Niemiecki bękart"- Camilla Läckberg


            Jedna z osób powiedziała, że z chęcią przeczytałaby moją recenzję książki mojej ulubionej autorki Camilli Läckberg pt." Niemiecki Bękart". Z uśmiechem na twarzy przedstawiam wam moją opinię o tej książce.
            Camilla Läckberg tworzy serię książek składającą się z 9 części. Omawiana przeze mnie książka jest 5 z kolei. Ta szwedzka autorka pisze wspaniałe kryminały, które wciągają jak żadne inne. Są to jedyne kryminały, które czytam w przerwach od romansów i młodzieżówek. Nie wiedzieć czemu tylko te książki wciągają aż tak, że czytając boję się i przechodzą mnie ciarki. Co jest kolejnym przykładem do tego, aby wam uświadomić, że warto sięgnąć po dzieła tej autorki.
            Wracając do "Niemieckiego bękarta" jak już dobrze wiecie przeczytałam go na początku marca( a recenzję piszę dopiero teraz, ponieważ jestem leniwa :-\ ) Spędziłam przez niego bezsenne noce i miłe dni w łóżku. Tak jak każda książka z serii ta również opowiada o historii policjanta - Patrika Hedströma i pisarki - Eriki Falck. W tej części poznajemy losy matki Eriki, która zawsze była oziębła dla swoich córek. W związku ze znalezieniem zakrwawionego kaftanika i hitlerowskiej odznaki Erika zaczyna swoje własne śledztwo. Pisarka zanosi odznakę do miejscowego historyka, który w dalszej części fabuły ginie. Zadaniem Patrika jest znalezienie przyczyny śmierci Erika Frankla, ale wydaje się to trudniejsze niż mu się wydawało. Sprawa jest częściowo połączona z matką Eriki, która próbuje dowiedzieć się rzeczy dla niej najważniejszych za plecami policji. Może się to jednak przerodzić w niekorzyść dla obu stron.
            Kryminał ten jest jednym z dwóch moich ulubionych zaraz po "Kaznodzieji". Autorka trzyma nas w napięciu do ostatniej kartki. Camilla ma niezwykłą zdolność do wplatania w fabułę książki wydarzeń historycznych. W tej części przeczytamy o wydarzeniach z II wojny światowej. Co jest bardzo pomysłowe i ciekawe. Zarazem była to najciekawsza lekcja historii jaką kiedykolwiek odbyłam. Czytając chcesz być na końcu, by dowiedzieć się rozwiązania sprawy jaki i nie chcesz kończyć tej książki w tak szybkim tempie. 
            Według mnie recenzja ta nie byłaby pełna gdybym nie dała tu opinii mojej przyjaciółki, która kryminały połyka w całości. Więc oto i ona:


            "Uważam, że to jedna z najbardziej ambitnych powieści z serii, chociaż jestem ogromną fanką każdej książki z osobna. Książka jest porywająca i nie mogłam się od niej oderwać. Historia jest bardzo ciekawa, a jej koniec jest niespodziewany i zaskakujący. Gorąco polecam. "


            Ja również polecam tę książkę jaki i całą serię. Mam nadzieję, że się nie zawiedziecie. I dla was też będzie ona taka niesamowita jak dla mnie. A wy jakie kryminały czytacie? Podzielcie się ich tytułami w komentarzu. Zapraszamy na naszą stronę na Facebooku:   klik

 

                                                                                                      Dominika

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz